מפה לאוזן – הדור הבא להכשרת שמאי רכוש, ועד מומחה לבית המשפט

חיים שריקי, אחד מהשמאים המומחים לבתי המשפט בישראל, אינו מסתפק בעבודתו היומיומית וכעת הוא פועל לגידול דור חדש של שמאים איכותיים וזאת באמצעות קורסים של "עד מומחה לבית המשפט" ו"קורס שמאים לרכוש וחקלאות" אותם הוא מעביר במכללות האקדמיות.  שריקי: "התחביב שלי זה המקצוע שלי"

עד מומחה לבית המשפט הפך אטרקטיבי ומבוקש יותר ויותר בשנים האחרונות, ובהתאם לביקוש אף הוכנו תוכניות לימוד ספציפיות בתחום. וכשמדברים על מומחיות בתחומי שמאות רכוש ועד מומחה לבית המשפט עולה מיד שמו של חיים שריקי, בעל מוניטין רב שכבר הספיק להטביע את חותמו בלא מעט בתי משפט בישראל.

בימים אלה, בנוסף לעבודתו היומיומית, פועל ודואג שריקי גם לדור הבא של מקצוענים באמצעות קורסים אותם הוא מעביר במכללות האקדמיות.
חובה לזכור, כי שמאות רכוש וחקלאות הינו מקצוע מעניין אשר עוסק בנזקי הצפות, נזקי אש, נזקי רטיבות, פריצה, גניבה לרבות כל נזקי המיטלטלין אשר מעניק הכנסה יציבה ועבודה מעניינת מאוד.

שמאי רכוש וחקלאות עוסק בעיקר בנזקים מכל סוג לרבות הערכת תכולה וציוד מכל סוג שהוא עבור בנקים, פירוד ועיזבון חלילה, הערכה לצורך מימוש מהיר ו/או קבלת אומדנים לשיווי של הרכוש, תוך הערכת שווי ריהוט עתיק ופרטי אספנות לכל דורש.על כן לשמחת מקצוע "שמאים לרכוש" ישנם ביקושים רבים לערוך אומדני נזק והערכת רכוש.

בשל אירועים שנגרמים ו/או לפגמים במוצר חדש שרכשנו לדוגמא פינת אוכל, ארונות מטבח, סלון יוקרתי ועוד. על כן, אין מנוס ועד כמה שזה מצער נדרשת חוות דעת מקצועית ומשפטית של איש מקצוע בכדי לאמוד את שיווי של המוצר שנרכש ו/או כל נזק שנגרם לרכוש.
מכאן יודגש כי ללא חוות דעת משפטית אין לכם מה לחפש בתביעה בבית המשפט משום שהשופט ידחה את תביעתכם ויבקש את חוות דעתו של מומחה בתחום אשר עבר הכשרתו כמומחה לבית המשפט.
בתוך כך, בחר מר שריקי לבנות תוכניות לימודי לקורסים של שמאי רכוש ושמאי חקלאות.

לצורך ההשלמה חיים ממליץ עוד קורס ל "עד מומחה לבית המשפט" בא ילמדו כל בעלי המקצוע אבני דרך לכתיבת חוות דעת משפטית אשר תעמוד לעזר לשופטים היושבים בדין.

תוכניות הלימודים יכולים להשתנות ממכללה למכללה ו/או לכל מוסד אחר. לגבי תנאי הקבלה לקורס שמאי רכוש – חייבים לכלול לפחות תעודת בגרות, ו/או תעודת שמאי רכב, מקרקעין, מהנדסים, בעלי תואר ראשון ומעלה. באשר לתנאי קבלה לקורס עד מומחה לבית המשפט – הקורס מיועד לכל בעלי המקצוע החופשיים עם וותק של לפחות 5 שנים בתחום.מה לומדים בקורסים אלו? נושאי הלימוד העיקריים: המצב החוקי והמשפטי, אתיקה מקצועית, עקרונות הביטוח, מכשירי מדידה וסימון, מצלמות וזוויות צילום, איתור מקורות הנזק באמצעות מצלמה תרמית, נזקי מים הצפה ורטיבות, אש ושריפה,  הערכת פרטי רכוש ומיטלטלין, נזקי מוצרי עץ, מטבחים, משטחי שיש, נזקי מכונות לתעשייה, אבחון נזקים למכשירי חשמל, עבודה מול חוקר שריפות, אובדן ושווי רכוש, נוסחאות להערכת תכולת דירה ופרטי לבוש, פיצוי ע"פ טבלאות מס רכוש, שיחזור מסמכים שיקום נזקי עובש, שיקום נזקים אקולוגיים מפגעי אסבסט.בנוסף, יזכו הסטודנטים להעשרה בנזקי מחשבים ושרתים, נזקי חשמל ואלקטרוניקה, באשר ללימודי עד מומחה לבית המשפט – יוכשרו הסטודנטים בכתיבת חוות דעת משפטית ע"י עורכי דין מומחים ומובילים בתחום, לרבות הדרכה של שופטת בית המשפט המחוזי במטרה להנחות את הסטודנטים מה מצפה שופט כאשר ממונה מומחה לבית המשפט, זאת לצד אבני דרך להצלחת המומחה בכתיבת חוות דעת משפטית.
מכל מקום, שמו של חיים שריקי תופס מקום בולט כבר מעיון באתרי האינטרנט והפייסבוק שם נקשר שמו לשמאי רכוש מומחה מזה כ 42 שנות מוניטין אשר מרכז ומנחה קורסים לשמאות רכוש וחקלאות, וקורס עד מומחה לבית המשפט במכללות אקדמיות ברחבי הארץ.


עובדה נוספת להערכה הרבה לה זוכה שריקי ניתן לראות באתר YouTube (המלצות סטודנטים בוגרי קורס שמאים

 לחצו על הלינק:>     המלצות חיים שריקי

משם עולה כי הסטודנטים הבוגרים משבחים ומעריכים את עבודתו של מנחה הקורס וזה שחתם על תעודות הגמר.
"חיים הוא אחד המרצים המבוקשים בתחום, מרצה ומלווה את הסטודנטים לתוך עולם כתיבת חוות דעת משפטיות ובמקצועות השומה בהנאה רבה" – כפי שכותב אחד מהסטודנטים בקורס.
שריקי עצמו מעדיף לשמור על צניעות, אם כי הוא לא מסתיר את העונג בשעה שהוא נחשף למילים הטובות הנאמרות עליו מכל עבר.

לדבריו, המקצועיות והאמינות אותם דאג לטפח לאורך השנים הם שהקנו לו את מעמדו הבכיר כמומחה לבית המשפט ובקרב השמאים בישראל. 
שריקי: "התחביב שלי זה המקצוע שלי". ומוסיף: "כל מה שתשמעו ותלמדו ממני, אף מומחה לא ילמד אתכם את סודות המקצוע כפי אני ינחה וילמד אתכם".
וכשנחשפים לפתיחות בה מדבר שריקי על תחום בו עמיתיו מעדיפים לשמור את הקלפים צמוד מאוד לחזה, מבינים מדוע הקורסים אותם הוא מעביר נחשבים למובילים ולכאלה שעושים את ההבדל בין מי שחיים ונושמים את המקצוע ואשר חרדים לדור הבא לבין אלה שעבורם זהו עוד קורס אפור.


למידע נוסף אודות קורס שמאי רכוש ניתן ללחוץ כאן