נזילה בתקרה מהשכן

לדור במבנה משותף עשוי להביא לכדי עימותים בין השכנים בשל נזילה בתקרה מהשכן, מכיוון שיש תשתית בדירה שלו אשר משפיעה על הדירה שלכם, אין עוררין על כך כי מצב זה עשוי להוביל לעימות בין שכנים. ככל שהמצב של נזילה בתקרה מהשכן יתמשך, הסבת הנזק בדירה שלכם תעמיק, הטיח יתפורר, כתמים של נזילה בקיר יהפכו לכדי כתמים של עובש, הרטיבות והעובש יחמירו ויגרמו לכם לכדי בעיות בבריאות. במידה והשכן שלכם ממאן לשתף עמכם פעולה, עליכם לנקוט בהליך משפטי. קודם כל, עליכם לשכור את שירותיו המקצועיים של שמאי נזקים או שמאי רכוש, אשר יבצע תיעוד מלא של הנזק בחוות הדעת שלו, ויציין באופן ברור כי מקור נזילה בתקרה מהשכן.

כמו כן, עליכם לגשת אל המפקח על בתים משותפים ולהוציא צו עשה, תוך כדי הוספה של חוות הדעת של שמאי רכוש שביקר בדירה שלכם. בסמכותו להוציא לפועל החלטה שתדרוש מהשכן שלכם לטפל באופן הכי מהר שניתן במפגע הזה. במקרים קיצוניים, בסמכותו להורות על פריצה לדירה של השכן שלכם ועל טיפול מעשי במקור של הנזילה בתקרה שלכם. כדאי לכם לגשת אל עורך דין אשר התמקצע כבר בנושא זה.


איתור של נזילה בתקרה מהשכן על ידי מצלמה תרמית

לפני כמה שנים לא ניתן בידי האינסטלטור האפשרות לאתר את המקור של הנזילה או של הליקוי בצנרת. אבל בחלוף השנים בהתקדמותה של הטכנולוגיה הפורצת דרך, כל אינסטלטור מקצועי ובעל איכות מחזיק באמתחתו אף אמצעים אלקטרוניים מפותחים, כמו למשל – מכשיר לצילום טרמי או גלאי ייעודי שבאמצעותם אפשר לזהות את מקור הנזילה בדירה שלכם בבירור ובמהירות האפשרית, מבלי הצורך להסב לכם נזק או להרים את הבלטות אשר נמצאות בתוך הדירה שלכם. אינסטלטור מיטבי יבין בנושא, הוא יעדי, להשתמש במצלמה טרמית, אשר המטרה שלה זיהוי של נזילה באופן ספציפי ובצורה כזאת לא ייווצר הצורך המיותר בשבירה של קיר והניסיון לתור אחרי שיפוץ לאחר גמר הטיפול בנזילה. על ידי מצלמה טרמית ניתן לקבל תמונה מעודכנת ורחבת היקף מה המצב של הנזילה. אינסטלטור מקצועי אשר ברשותו מצלמות ייעודיות יפחית את המחיר של הטיפול למינימום האפשרי. הפעולה שתתמקד תיערך אחר כך תחזוך בזמן פעולה באופן ניכר. זיהוי של מקור הנזילה על ידי מצלמה תרמית דורש הרבה ותק מאיש המקצוע. על ידי כלי זה אפשר לזהות נזילה שהיא סמויה מעין המתבונן בקער, בבסיס של מערכת האינסטלציה, בתקרה, במרפסת, מתחת למרצפות, בגג וכיוצא בזה. במצב שבו דואגים כי ישנה נזילה והוצאות המים תפחו או שנמצאו סימנים המעידים על עובש ורטיבות, יש לפנות לאינסטלטור מוסמך בזיהוי של נזילה בעזרת מצלמה תרמית.

סימנים של נזילה על גבי התקרה, לא מחויב המציאות שהם מקור הנזילה, המים עוברם לאזור שהכי נוח להם להימצא בו כדי לפרוץ. יש לזהות את הליקוי בקפדנות מרבית ובלי להסב יותר מדי נזק וכך תוכלו לחסוך במחיר של הטיפול בבעיה. בעת הבדיקה האינסטלטור עשוי לזהות במדויק את מקור הליקוי ולערוך מיפוי של ליקויי בנייה ואיטום. בנוסף לכך, ניתן לאתר מים כלואים מתחת לאריחי המרצפות, בקיר חיצוני של המבנה ובגג שטוח או משופע, לאתר ליקוי של איטום בחניון תת קרקעי או במרתף. יש עוד סוג של צילופ, בו ניתן לזהות נזילה והוא צילום על ידי סיב אופטי שמוכנס לצינור המים ומועבר בו שלב אחרי שלב עד שהוא מזהה את המקור של הנזילה באופן פשוט ומהיר. שני אמצעי צילום אלו ניתנים לביצוע בשל ההתפתחות הטכנולוגית. אפשר לזהות את הנזילה בפשטות ובזריזות בלי הצורף לנפץ קיר או לפתוח את הצינור בדירה שלכם.  


בברכה,
חיים שריקי - שמאי רכב ורכוש
עד מומחה בכיר לבית המשפט
054-6800905

להלן אתרי אינטרנט של חברת אומדן שמאים..

https://www.car-10.com     / https://www.car-10.co.il     https://www.haim-shamai.co.ilhttp://www.irgun-shamahim.org.il   /   http://www.michlala.co.il   /    http://www.ad-m.co.il /