שמאי רכוש בתל אביב

שמאי רכוש בתל אביב מקפיד לבצע גבייה של שכר הטרחה שלו לרוב שהיא פונקציה של חמישה אחוז מהאומדן של הערך שלה. אנו מניחים כי אם תפרוץ דליקה בדירה פרטית, כי אז באפשרותו של שמאי רכוש בתל אביב לבצע הערכה של עלות המיטלטלין, לרבות – תכשיטים, מקרר, ביגוד, טלוויזיה, מטבח וכיוצא בזה. במקרה שכזה יתעורר הצורך בבעל מקצוע שיבצע הערכה של הרכוש המיטלטלין ונמצא מקום לשמאי הרכוש .

שמאי הינו איש מקצוע אשר טרודים בכל מהלך השינה, אם כי, במציאות של היום הופך המקצוע שלכם למאוד אטרקטיבי – קו העימות באזור הדרום וההפצצות אשר אינן מרפות, חרף העובדה שמאי רכוש נמצא בעיר תל אביב, הוא מוזעק לאמוד את שווי הרכוש. 

בירור על קצה המזלג של עולם השמאות יגלה בפניכם תחום מורכב ובעל פנים רבות. שמאי רכב, שמאי מקרקעין וכן שמאי רכוש בתל אביב כל אחד מהם הינו סוג של מקצוע אשר עומד בפני עצמו ויש לו מה לומר על האחרים. שמאי רכוש בתל אביב מגיע מעולם אחר. נכונה העובדה כי כל אחד יכול לפתוח ביום אחד משרד ולכנות את עצמו חברת שמאות רכוש, אך מי יעסיק אתכם בכלל? מרבית העבודות בנמצא מגיעות מאת חברת הביטוח והן מחייבות את השמים להשתתף בקורסים ייעודיים שהן מלמדות וגם שהשמאים יעמדו במבחנים פנימיים.

האם שמאי רכוש בתל אביב נדרשים לרישיון עבודה מאת המדינה?

בהחלט לא. כיום לא קיימות דרישות בקרב המדינה ואין בנמצא רישיון של עיסוק. במהלך העשור האחרון נעשו מירב המאמצים בכדי לשנות את הסיטואציה באמצעות העברה של חוק אשר יסדיר אף את המצב הזה.

האם יש אמת בדבר הטענה כי שמאי רכוש בתל אביב וכן שמאי רכב עושים שימוש במחירון ללא הפעלה של שיקול דעת?

הטענה היא אינה נכונה. התשתית של חוות דעת היא המחיר בשוק ולא מחירון שהינו קבוע. אף במצב זה יש מנעד רב של פרמטרים שהשמאים צריכים לשלוט בו, לרבות מנעד נרחב של ביטוחים שהם צריכים להכיר.

כיצד תבחרו שמאי רכוש בתל אביב?

  • במידה ואינם מעוניינים לקבל את הפסיקה של השמאי מטעם חברת הביטוח או של מס רכוש, באפשרותכם להזמין את שירותיו של שמאי פרטי שיאמוד את הנזק אשר הוסב לכם. האיגוד הינו אפקטיבי של לשכה בוררת אשר יכולה לפסוק במקרה שלכם.
  • באופן זהה לכל מקצוע, גם בתחום השמאות נכונה ההמלצה מפה לאוזן. שמאים, כמו גם עורכי הדין, אינם רשאים לשווק את עצמם בכל ענפי המדיה השונים. באופן זה המלצות וקשרים יביאו את מרבית הפעילות של השמאים. אל תפקפקו בקיומן של מספר המלצות. באפשרותכם לקבל רשימה שמית של כל מי שחבר בלשכת האיגוד ולבצע בחירה מתוך רשימה זו.
  • עליכם לדעת, כי מתווך נדל"ן אינו מהווה תחליף עבור שמאי מקרקעין, הוא בעל אינטרס, כאשר שמאי מקבל את שכר הטרחה שלו בלי כך קשר למה במצוין בחוות הדעת.
  • שמאי נאלץ להגיע לדירה שלכם ולחוות במו עיניו בה. במידה וביקשו מכם למסור נתונים בטלפון עבור הצורך של חוות דעת, עליכם לבצע בחירה של שמאי שונה.
  • שמאי רכוש ללא ותק לרוב יעניק שירות הרבה יותר אישי ואולי עלותו תהיה אף יותר זולה אל מול משרדים גדולים בהם יטפלו בכם באמצעות הדרג הנמוך בעלות ניכרת. עליכם להבין כי, הוותק והניסיון של השמאים עשויים להשפיע אף על חוות הדעת ותנו דעתכם על כך.
  • חוות הדעת אשר אותה יכתוב שמאי עשויה להיות מאורגנת. צריך להימצא בה תיאור של הדירה, הזכויות המשפטיות והזכויות של הבנייה.

תוכן המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות אין להסתמך עליו בביצוע ו/או מפעולה כלשהי ..


חיים שריקי שמאי רכוש

מומחה לבית המשפט

054-6800905