שמאי נזקי מים – מתי צריך אותו ואיך הוא יכול לעזור?

אחד הסיוטים שמלווים את רוב הישראלים, הוא לחזור הביתה מחופשה מהנה, ולגלות שביתם הפך לוונציה קטנה. אחד הפתרונות כדי למנוע מצב כזה, הוא לסגור את הברז הראשי לפני שיוצאים מהבית. אבל, לא כולם זוכרים לעשות את זה, ולפעמים כשהם שבים הביתה, הם מבינים עד כמה זה חשוב, לנקוט בפעולות מנע, לפני שיוצאים מהבית לפרק זמן ממושך. שמאי נזקי מים מנוסה יכול לתת לכם כמה טיפים חשובים, כדי להימנע ממצב לא נעים כשחוזרים הביתה מחופשה מפנקת בארץ או בחו"ל.

 

לא נעים לחזור לבית מוצף

הרגע חזרתם מחופשה בגליל, עייפים, רעבים ועם רשימה ארוכה של תכניות להמשך היום. אבל המחזה שנגלה לעיניכם מיד אחרי שאתם פותחים את דלת הכניסה לבית, משכיח בבת אחת את כל התכניות שלכם. כי הנהר שמתגלה בפניכם ויוצא ישר מהמטבח אליכם, מזכיר מאד את נהר הירדן, שרק לפני שעתיים השארתם אותו במקומו המוכר. אתם לא יודעים מה לעשות קודם, לעצור את הזרימה הבלתי פוסקת של המים, להתחיל לגרוף אותם, לצלצל לשמאי נזקי מים שיבוא מיד לאמוד את הנזקים, או פשוט, לעשות אחורה פנה ולחזור לצימר המקסים שהשארתם מאחור. 

דברים חשובים שכדאי לעשות במידה ונגרמו לרכושכם נזקי מים

כאשר אנשים פרקטיים או מנוסים, נתקלים בתקלה כמו הצפה בביתכם כשהם חוזרים מחופשה, הדבר הראשון שהם עושים כשהם רואים את הקטסטרופה, זה לסגור את הברז הראשי, להתקשר לשמאי שיבוא מיד, ולהתחיל לגרוף את המים לפני שהמים יגיעו לשכנים, והכוונה היא לאלה שגרים בסמוך אליכם. וזאת, מפני שהשכנים שגרים מתחתיכם, כבר יגיעו אליכם ביומיים הקרובים, עם תביעה של הביטוח שלהם, על נזקי הרטיבות שבוודאות נגרמו לדירה שלהם. אחת התקלות הנפוצות ביותר בארץ, כשמדובר בנזקים לרכוש, היא תקלה בצנרת, מומלץ כשיש בבית צנרת ישנה, לשים לב לשינויים קטנים כמו רטיבות בקירות או בריצוף, כדי לאתר מיד תקלה שבדרך, או כשמתקינים צנרת חדשה, לעבוד עם אינסטלטור מומחה ולא לחסוך בחומרי הגלם בזמן ההתקנה. 

את מי כדאי להזמין כאשר נתקלים בנזקי מים בבית?

מפני שתקלות בצנרת הן לא דבר נדיר, חשוב להיות מוכנים לכל צרה שלא תבוא. כאשר עושים ביטוח בחברת ביטוח שמכנסות על נזקים למבנה, רכוש כולל צד שלישי, אחד הסעיפים המוכרים ביותר, מדברים על נזקי מים. לרוב, נזקי מים פוגעים בעיקר ברכוש, וכרוכים בהוצאה גבוהה של כסף, גם עבור התיקון של הצנרת וגם עבור הפיצוי לנזק שנגרם לרכוש, חברות הביטוח אינן ממהרות להכיר בדרישות של המבוטחים לכיסוי רוב הנזק שנגרם לרכוש שלהם.
אז מה עושים כדי לקבל את רוב הפיצוי, אם לא את כולו, על הנזקים שנגרמו לרכוש שלכם? פונים לשמאי נזקי מים שאתם יכולים לסמוך על חוות הדעת המקצועית שלו, ושמאחוריו, וותק וניסיון רב בתחום. חיים שריקי, עם למעלה מ-42 שנים של ניסיון בתחום השמאות, במספר נושאים, הוא האדם שאתם צריכים כאשר אתם עומדים להגיש לחברת הביטוח שלכם, תביעת נזקי מים שנגרמו לרכוש שלכם. במיוחד כשמדובר בנזקי מים, חשוב שהאדם שיבוא לאמוד את היקף הנזקים, יהיה אדם מנוסה, שמכיר לא רק חלקו כמעריך של מידת הנזק שנגרמה לדירה ולרכוש שבה, אלא גם לניואנסים הקטנים שנמצאים בין השורות הקטנות בפוליסות הביטוח, שאמורות להבטיח שאתם תקבלו את כל מה שמגיע לכם, מה שלא תמיד קורה, כאשר מי שמגיע לביתכם, הוא שמאי מטעם החברה, להבדיל מפנייה אל שמאי עצמאי, שמטרתו העיקרית, היא לרשום דוח אמיתי ובלתי תלוי.