שמאי רכוש image
שמאי רכוש עצמאי – למה עדיף לעבוד דווקא איתו?

מדוע לעבוד דווקא עם השמאי חיים שריקי?

  • חיים שריקי הינו שמאי רכוש בעל ניסיון ומוניטין של כ-45 שנים, מאז 1974
  • חיים שריקי הינו שמאי עצמאי, שאינו עובד עם אף חברת ביטוח ואינו מחוייב לאף חברת ביטוח.
  • חיים שריקי הינו בעל הסמכה של עד מומחה הרשום במאגר בתי המשפט השלום והמחוזי
  • חיים שריקי הינו שמאי רכוש, העוסק בכל תחומי הנזק לרכוש, כולל הערכת נזקי פריצה, נזקי רטיבות, אחריות יצרן, אחריות ספק, הערכת  שווי מחשבים, מכונות , ציוד לתעשיhה, מלאי חברות, נזקי שריפה, נזקי אש ועוד.
כחלק מהשירות, אנו נירתם מקצועית ואובייקטיבית לממש את זכויותיכם מול חברות הביטוח ו/או כל גורם אחר אשר מקורו בנשיאת אחריות הנזקים שנגרמו לרכושכם.

ההתעסקות עם תקלות צנרת בבית, פריצה לדירה או לעסק, נזק לרכוש בגלל שריפה או סיבה אחרת, הם מסוג הדברים שאף אחד לא רוצה להתעסק איתם, שכן בסופו של דבר, חברת הביטוח מצידה תנסה לעשות הכל כדי לפצות אותך כמה שפחות בגין הנזק שנגרם. על מנת להבטיח שהנזקים שנגרמו לך יוערכו כראוי, וכדי שתוכל לקבל את הפיצוי המגיע לך מחברת הביטוח, הדבר הנכון מבחינתך הוא ליצור קשר עם שמאי רכוש עצמאי ולשכור את שירותיו, על מנת להעריך את הנזקים שנגרמו לך ללא משוא פנים.

יש דרכים רבות לדאוג לרכוש שלכם, גם כדי למנוע נזק עתידי, וגם, במידת הצורך, לקבל את הפיצוי ההולם, אם האמצעים שנקטתם לשמור עליו, כשלו. למשל, כנגד נזקי שריפה, נהוג להתקין בבתים חדשים, וספרינקלרים במספר מקומות בבית שמיועדים לפורענות. נגד גניבות, נהוג להתקין מערכת אזעקה משוכללת, שתי מערכות נעילה מתוחכמות, ואפילו מנוי לחברת השמירה השכונתית.
בנוסף, מבטחים את הרכוש בחברת ביטוח בעלת מוניטין מול סוכן אמין ומנוסה. ואם בכל זאת, אמצעי הזהירות לא הצליחו למנוע פריצה לבית, הצפה במטבח או באמבטיה, או שריפה שנגרמה בשל כשל פנימי או חיצוני, חשוב שיהיה לכם בספר טלפונים, שמאי רכוש מנוסה, אמין ומקצועי. כי אחרת, מעבר לעוגמת הנפש והנזק הכספי, יהיה לכם גם כאב ראש רציני, לקבל פיצוי על הנזק הכספי שנגרם לרכוש שלכם, לא משנה ממה הוא נוצר, כיוון שחברת הביטוח תשלח אליכם "שמאי אובייקטיבי" מטעמם. כמובן שמדובר באובייקטיבי לכאורה, כיוון שהוא עובד מטעם חברת הביטוח, ועלול "לפספס" נזק כלשהו, או להעריך אותו בגובה נמוך יותר וכדומה.

הבית שלכם הוא המבצר שלכם

ככל שאמצעי הבטיחות וההגנה שאנחנו מתקינים בביתנו, גם המיומנות והיכולות של הפורצים הולכים ומשתפרים. באמצעות תחבולות ושיפור ביכולות הטכניות שלהם, פורצים מצליחים לעקוף אמצעי אבטחה מתקדמים ביותר, ולא פעם, לוקחים איתם את הכספת המשוכללת, כאשר הם לא מספיקים לפרוץ אותה. כל אחד אוהב להרגיש שביתו הוא מבצרו, אבל המציאות כבר הוכיחה לנו, שגם במבצר המוגן ביותר, יש לפעמים פרצות שקוראות לגנב, כפי שאומר הפתגם הישן.

עבודה מול שמאי רכוש עצמאי ומקצועי, תאפשר לכם להציג תמונה אמיתית של הנזק שנגרם לרכוש שלכם, עקב פריצה לביתכם. שמאי רכוש המגיע מטעם חברת הביטוח, עלול שלא להציג את התמונה האמתית, אלא את התמונה שחברת הביטוח מעוניינת לראות. לעומתו, שמאי רכוש עצמאי, שאתם גייסתם אותו להערכת היקף הנזקים, יציג תמונה אמיתית ובלתי תלויה, יצלם את הסביבה כפי שהוא רואה אותה, ובמידה של פערים ניכרים בין תמונת המצב כפי שהוא רואה אותה לבין זו שהשמאי של חברת הביטוח ראה, הנושא יובא לבירור אצל גורם בלתי תלוי.

ואם הבית הוצף מצינור שפוצץ? מה עושים אז?

הסיוט של כל אדם שגר בבית ישן, הוא לקום בבוקר, ולגלות שהוא עבר לגור בוונציה, ושעליו להיכנס עם שתי רגליו במים, כדי להתארגן לצאת לעבודה או לקחת את הילדים לבית הספר. אבל כולם יודעים, כשיש תקלה רצינית בצנרת, אף אחד לא יגיע לעבודה, וייקח כמה ימים שיהיה לו גם מה ללבוש כדי לרדת למכולת. הדבר הראשון שעליכם לעשות כשיש הצפה בבית, היא לפנות מיידית לשמאי רכוש המתמחה בנזקי מים כדי שתוכלו להזמין את איש המקצוע המתאים לטיפול בבעיה. לאחר איתור הבעיה, השמאי יוכל גם להעריך את הנזקים שנגרמו לרכוש, ולהכין חוות דעת מקצועית שאיתה תוכלו לנהל מול הגורמים המתאימים, תביעה על הנזקים שנגרמו לכם בגלל התקלה בצנרת המים או ממקור אחר.

חיים שריקי, שמאי רכוש ורכב, מתמחה במספר תחומי שמאות, כולל שמאות נזקי עובש ורטיבות. כאשר אתם מחפשים שמאי מנוסה, אמין ומקצועי, חשוב שתעבדו עם איש מקצוע שמאחוריו וותק של 45 שנה בתחומו. חוות דעת מקצועית יכולה לעשות את כל ההבדל בין זכייה בתביעה מול חברת ביטוח או כל גורם אחר שאיתו תצטרכו להתמודד בדרך לקבל פיצוי הולם לנזק שנגרם לכם.