הזנחה מסוכנת עד להתמוטטות התקרה בדירה

מדובר בדירה השוכנת בבניין מגורים משותף באזור הדרום, כשהתקרה קרסה בשל ליקויי צנרת ומים שחדרו מדירת השכנים בבעלות חברה ממשלתית ואשר מתגוררים בדיוק מעל הדירה שבנדוןבימים הללו ניתן פסק דין בתביעה בבית המשפט השלום אשר הוגשה על ידי בעלי הדירה כנגד השכנים ואחת החברות הממשלתיות.

מתוכן התביעה עולה כי התובעים סבלו מנזילות מים מהתקרה למתחם דירתם במשך כ 6 שנים, זאת וכאשר במהלך כל תקופה זו פנו בנועם בבקשות חוזרות ונשנות לבעלי הדירה במטרה שאלו האחרונים יתקנו את מקורם של נזילות המים ללא הועיל. 

מה שכן, אותה חברה ובעלי הדירה שלחו את שמאי רכוש מטעמם לרבות בעלי מקצוע אשר תיקנו נקודתית את צנרת המים בדירה תוך שהם מתעלמים לחלוטין מהשלכות הנזק והרטיבות הגבוהה במצע תחתון. 

מכאן נציין כי לדעתו של שמאי הרכוש נמסר כי לאור נזילות המים מתחת למרצפות, יש צורך ברוב המקרים להרים את הריצוף, תוך פינוי מצע תחתון רטוב, יישוב רצפת הבטון והנחת מצע תחתון יבש, ורק לאחר מכן יש לבצע חיפוי באמצעות מרצפות תואמות. 

במקרה זה לא ביצועו בעלי המקצוע את עבודתם משום שקיבלו הוראה חד משמעית לתקן נקודתית את נזילת המים ותו לא. 

בפסק הדין נכתב בפירוש כי "מדובר בשלל מוקדי רטיבות שחלחלה לקירות ולתקרה וגרמה לתופעות עובש והתנפחות הטיח", עוד הוסיף השופט כי הרטיבות ארוכת השנים גרמה בסופו של דבר לקריסת התקרה".. 

מנגד, טענו התובעים להלן בעלי הדירה כי התקרה קרסה ולקויי הרטיבות המתמשכים מעידים על הזנחה פושעת במשך שנים רבות של בעלי הדירה לעיל (להלן החברה אשר שמה שמור במערכת). 

לרבות מקצה התיקונים נקודתיים של החברה לעיל, לא בוצע תיקון יסודי ומעמיק. 

עוד הדגישו בעלי הדירה כי שמאי הרכוש מטעם חברת הביטוח לא ביצע את עבודתו נאמנה תוך העדר אזהרות כאלו ואחרות, ולכן מעוצמת נזילות המים שחדרו למתחם דירתם של התובעים התמוטטה התקרה ונגרם נזק רב לרכושם, שכן לא נדבר על עוגמת הנפש ועל אי הנוחות שנגרמה להם. 

טרם מתן פסק דין, טענו נציגי החברה כי ביצעו את התיקונים והפסיקו את הנזילות, בתגובת השופט הודגש בפירוש כי "נתתם כוסות רוח למת" ו"פלסטר לחולה סופני". 

בסופו של הליך קבע השופט כי לתובעים נגרמה עוגמת נפש בשל קרות המקרה ובשל המעבר לדיור חלופי לאחר שתקרת הדירה קרסה. וקבע כי החברה תשלם לתובעים סך 124,000 ₪ לרבות הוצאות שכר טרחת מומחה ועו"ד סך 20,000 ₪. 

קריאת שורות הללו מעשירה את ידיעותיהם של ציבור הקוראים תוך מימוש זכויותיהם מול הטייקונים אשר עושים ככל שביכולתם להתחמק מתשלומים ופיצויים שבאמת מגיעים. 

חיים שריקי

שמאי רכוש

054-6800905

תוכן המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו בביצוע ו/או מפעולה כלשהי.