יצאת צדיק – האומנם?

בתוכנית "יצאת צדיק" ראינו באמת מתפרנס מעבודתו בכבוד, כשמנגד עולה כי ישנם בעלי מקצוע רמאים אשר עושים ככל שביכולתם לעשוק את האזרח הקטן והתמים. 

סיפורים רבים נרקמו אודות ספקים ובעלי מקצוע מגוונים אשר מתפקידם להעניק שירותים מקצועיים לכלל הציבור תוך קבלת שכרם בהתאם לעבודתם, וכך הם מתפרנסים. 

ישנם בעלי מקצוע רבים אותם אני יכול להגדיר כי אלו האחרונים בעלי מקצוע ישרים אשר מתחשבים במצבם של אותם אזרחים תמימים שבקושי גומרים את החודש, שכן אותו בעל מקצוע מוותר על שכרו ולפעמים גם גובה מחיר סמלי עבור השירות שניתן.

לעניין הכתבה,.. בחודש ינואר לפני כשנה ירדו גשמים חזקים מאוד ובני הזוג כהן (שם בדוי) מצאו את עצמם בני בבית מוצף מים שחדר מגג המבנה. 

לאחר רגיעת הגשמים חיפשו בני הזוג כהן איש מקצוע מומחה בתחום לתיקון חדירת מי הגשמים מגג המבנה.עם התקשרות בני הזוג לאיש המקצוע הגיע לביתם בעל מקצוע שהציג עצמו כמומחה בעל מוניטין רב. 

לאחר שבעל המקצוע עלה לגג המבנה, הציג בפני בעל הדירה כי בכוונתו להחליף את כל יריעות הבידוד והזפת תוך הרמת דודי השמש, הקולטנים, ומנועי המיזוג עם מתיקוניהם לצורך איטום הגג כנדרש ע"פ התקנים. כמו כן הדגיש בעל המקצוע כי בכוונתו לאטום את חיבורי הקירות, פתחים בבטון וביצוע שיפועים נכונים תוך בדיקת מערכת ניקוז המים בגג המבנה בחומרי איטום מהמתקדמים בעלי גמישות ועמידות בקרינת UV. 

לאור האמור ביקשו בני הזוג כהן לערוך הסכם ו/או לקבל את דבריו בכתב,.. אין בעיה טען בעל המקצוע, מחר בבוקר כשאני יגיע אני ימסור לך את ההסכם, אין לך מה לדאוג טען "המומחה" והציג בפני הזוג כהן חוברת של "הנבחרים" כאשר תמונתו ופרטיו מופיעים בחוברת זו,  תן לי עכשיו 4,500 ₪ בשביל לקנות חומרים ולהביא את העובדים שיתחילו בעבודה כפי שסגרנו. 

בני הזוג כהן התרשמו מהחוברת ושילמו במזומן, למחרת בבוקר הופיע המומחה עם שני עובדיו, והתחילו בעבודתם תוך מריחת חומר על הזפת מבלי לפרק את היריעות הישנות ובניגוד להסכם. לאחר מריחת החומר צבעו את הגג בצבע לבן ובזה סיימו את העבודה בתוך כשעתיים. 

זהו גמרנו את העבודה – הכל בסדר טען המומחה, אין לכם מה לדאוג – טיפה אחת של גשם לא תחדור לדירתך, יש לך אחריות 3 שנים וכל בעיה שתיגרם אתה מוזמן להתקשר אלנו.

כעבור שבועיים ירדו גשמים והפעם המים חלחלו מכל מקום בגג שכן בני הזוג כהן התקשרו למומחה אשר התנער מאחריות וטען כי יש ליקויים במבנה – לא יכול להיות אני עשיתי את עבודתי וטרק את הטלפון. 

כל הניסיונות להתקשר לזפת עלו בתוהו, גם לאחר שליחת הודעות ומסרונים לא נתקבלה התייחסות, וזה האחרון פנה לעורך דין מוכר בירושלים אשר הפנה את הזוג כהן לשמאי רכוש אשר הפיק חוות דעתו האובייקטיבית המגבש את הליקויים באיטום הגג לרבות נוכחות של בועות אוויר רבות במשטח הגג וביריעות האיטום אשר הינם אבני דרך למקור חדירת מים מגג המבנה למתחם הדירה, לרבות סימני עובש שנצטברו בקירות במתחם הדירה. 

בלית ברירה פנו בני הזוג כהן לבית המשפט בצירוף חוות דעת שמאי המגבשת את הנזקים שנגרמו לדירה.בדיון בבית המשפט עמד עורך דינו של המומחה כי חוות הדעת שצורפה לכתב התביעה אינה מקובלת עליו וכי על בית המשפט למנות שמאי מומחה אחר מטעם ביהמ"ש. 

אם כך קבל השופט, אמנה שמאי מטעם בית המשפט אשר עלותו כ 5,000₪, במידה והשמאי המומחה מטעם בית המשפט יצדיק את חוות דעתו של השמאי מטעם התובעים אתם תשלמו וחבל לכם לשלם כפליים… 

אין בעיה טען המומחה ועורך דינו, ושניהם והדגישו לשופט "אתה תראה שהצדק יצא לאור". 

בבדיקת שמאי מטעם בית המשפט, הפיק המומחה חוות דעת באותם מילים ומסקנות של השמאי מטעם התובעים, ויותר מכך החמיר המומחה ורמז על מרמה שכן לא בוצע כלל זיפות בגג של בעל הדירה. 

בפסק דין קבע השופט "לאחר שעיינתי בחוות דעתו של המומחה ובמסמכי התיק אני מורה על הנתבע (המומחה) לשלם לבני הזוג כהן סך 17,500 ₪ בתוספת שכר טרחת עו"ד והוצאות משפט סך 3,500 ₪ תוך 30 יום". 

תוכן המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו בביצוע ו/או מפעולה כלשהי.