דוח שמאי נזקי מים

בתוך הקירות אשר בדירה שלכם הושמו צינורות, אשר המורה שלהם היא הובלת מים לברזים בכל מיני חדרים. לרוב יזרמו מים קרים בתוך הצנרת ובצינורות אשר מוליכים מים, אשר חוממו. ישנם בתים בהם יש צינורות שונים, כמו למשל צינורות מים לחימום. את המים אשר זורמים כלפי חוץ ממערכת הולכת המין צריך לנקז וכך יש מערכת של צינורות בקוטר רב פי כמה שתנקז את המין בהם עשו שימוש אל מערכת הביוב או אל בור ספיגה. כשהוסב נזק לצינור או לפריט מסוים אשר שייך למערכת של הולכת המים או הניקוז שלהם, המים יכולים להיות מובלים החוצה ולהגיע לכדי מקומות שעשויים להיוותר יבשים. במצבים שכאלו עשוי לקרות נזק לפעמים בקנה מידה רב. יש הקוראים לנזק זה נזקי צנרת. במהלך המאמר תוכלו למצוא אינפורמציה יעילה אודות כך ואיך דוח שמאי נזקי מים עשוי לעזור לכם בתביעה של שיפוי בשל נזק כזה.

איך אפשר למנוע נזקים של מים?

  • הגבהה של הבטון – אם צריך להניח מתקן על הגג או להבליט צינורות מהגג , עליכם לבצע הגבהה של בטון ולשים על גבם את המתקן, על מנת למנוע נזק לאיטום. יש לבצע איטום של הגג מדי שלוש שנים.
  • איתור של נזילת מים – במידה והופיעו אצלכם תסמינים חשודים של נזילת מים, עליכם לפנות אל מתמחה בתחום של איתור נזילת מים. בשנים קודמות, כדי לאתר נזילת מים, הדבר היה כרוך בהסבת נזק לרצפות ולקירות. במציאות היום, בשל התפרצות הטכנולוגיה, ביצוע של איתור נזילות יבוצע בלי גרימת נזק ובלי הצורך לבצע ניפוץ של הקיר והרצפות בדירה שלכם. נוטים לעשות שימוש במצלמת אינפרה אדומה, אשר עובדת בשיטה של קרני אינפרה אדומים ויכולה לזהות את מקור נזילת המים. איתורה המוקדם של נזילת המים ימנע מכם תסכול רב והוצאה ניכרת בטווח הארוך. באפשרותכם להסתייע בשירותיו הנאמנים של דוח שמאי נזקי מים, שהוא יעריך את הדירה שלכם, לאור ההוצאה הכרוכה בכך.
  • יש משמעות רבה על הקפדה על בנייה על ידי חומרי איטום מיטביים – יש לתת את הדעת לאיטום הגג ויש להגן על רובד האיטום מפני חשיפה לשמש, ולכן מקובל להלבין את הגג על ידי צביעה בחומר על בסיס אקרילי שיחזיק מעמד יותר לעומת סיוד סטנדרטי.
  • איטום מקצועי – עליכם לבצע איטום מקצועי במעטפת של הבניין החיצונית ועל גבי המשטח שבו ישנה היתכנות של חדירת נזילות.
  • במידה ותיווצר נזילה בדירה החדשה שלכם מקבלן בזמן של תקופת האחריות, ביכולתכם לתבוע את הקבלן. חוות דעת של דוח שמאי נזקי מים תסייע בידכם במשא ומתן על הקבלן.

מי הם אשר מטפלים בנזקים של הצנרת?

אנשי מקצוע, לרבות דוח שמאי נזקי מים הם אלו אשר מטפלים בכל מיני עניינים בדבר נזקים של הצנרת, הן עם מדובר בהתמודדות פיזית, כמו למשל – שיקום מקום שהוסב לו נזק, תיקון לקויים וכיוצא בזה והן אם מדובר בכל היבט הקשור לתביעה של שיפוי בשל נזק כזה. הרבה פעמים יקשה עליכם להציג ראיות בין הבעיה לבין הנזק אשר הוסב לכם. בצורה כזאת לדוגמה, כאשר הוסב נזק לדירה בבניין דירות משותף בשל נזק בדירה אחרת. לפעמים רוב הנזק שהוסב נסתר מן העין, כך כאשר קורות עץ ספגו נוזלים, אשר יגרמו להם לאבד מן החוזק שלהם ברבות השנים או לחלופין במצב בהם יתפתח עובד נסתר מעין המתבונן. דוח שמאי נזקי מים, כאשר הוא בא לייחס ערך כספי להיקף של הנזק שהוסב בשל פגיעה בצנרת, עליו לוודא כי הוא נותן את דעתו על כל המרכיבים של המקרה. 


בברכה,
חיים שריקי - שמאי רכב ורכוש
עד מומחה בכיר לבית המשפט
054-6800905

להלן אתרי אינטרנט של חברת אומדן שמאים..

https://www.car-10.com     / https://www.car-10.co.il     https://www.haim-shamai.co.ilhttp://www.irgun-shamahim.org.il   /   http://www.michlala.co.il   /    http://www.ad-m.co.il /