הצפת דירה מגשמים

ישנם שלוש סיבות עיקריות להצפה – ליקויי צנרת בדירת השכנים – ההצפה עשויה הרבה פעמים להגיע ממקור חיצוני, כשהשכנים שלכם יסבלו מליקויים בצנרת שלהם או מבעיות של הצפה; פיצוץ בצנרת – ביוב מוזנח שכבר התגלע בו סדק שלא טיפלו בו, יכול להתפוצץ ולגרום לזרימה מסחררת של מים אל המבנה עד שנגרמת הצפה; הצפת דירה מגשמים – דירה שלא אטומה דיה יכולה להיות חשופה לחדירה של מי גשמים ובחוסר של ניקוז בדירה מי הגשמים האלה יאגרו לכדי הצפה בבית שלכם.

מה הן הנזקים שנגרמים בשל הצפת דירה מגשמים?

  • עובש ובית גידול של חיידקים – רטיבות ומים עומדים תהווה כר פורייה להיווצרות של חיידקים ופטריות, הם יגדלו ככל שהצפה תימשך יותר זמן בלי פתרון ואף אחרי ייבוש האזור עדיין יישארו שאריות של חיידקים.
  • הרס לרכוש – הרכוש שלכם אינו עמיד בפני מים ויכול שיה מצב של הסבת נזק לא הפיך בשל הצפת דירה מגשמים , הדבר עשוי להוות תוצאה של חומר גלם רגיש למים שמהם בנוי הרכוש שלכם.
  • הרס לקיר ולמבנה – המגוון של הפריטים האדריכליים עלול לספוח אליהם רטיבות ובכך לפתח רגישות מאיימת, לעתים יש לטפל בכך על ידי ייבוש קל, אבל אם הפריטים ייחשפו לכדי לחות בטווח הארוך הם עלולים לפתח עיוות אשר נדרש להחליף אותם.

ייתכן שתבחרו לתבוע את הגורמים הרלוונטיים במידה ונגרם לכם נזק כתוצאה מהצפת הדירה. במידה ויש לכם ביטוח דירה ו/או תכולה תוכלו לתבוע אותם, אולם גם אם אין לכם ביטוח שכזה, ייתכן שתוכלו לתבוע את העירייה או המועצה המקומית בגין הנזקים. הנכון ביותר יהיה להתייעץ עם שמאי רכוש שיוכל לתת לכם אומדן בגין היקף הנזקים שנגרמו לכם, וכן להבהיר את מי תוכלו לתבוע.

כיצד מטפלים במצב של הצפת דירה מגשמים?

ראשית כל, במצב של הצפת דירה מגשמים מבצעים שאיבה של האזור שמוצף. המים שעומדים מהווים איום כשיכול להתפתח חיידקים ועובש מיותרים. שאיבת המים תבוצע על ידי משאבה מיוחדת ועוד כל מיני אמצעים, כשמרבית השירותים עושים שימוש במשאיות שנמצא בהן את כל הציוד המקצועי אשר נדרש. לאחר מכן מייבשים – רוב הנזק שהוסב למקום בשל מים עומדים יכול להיגרם בשל רטיבות והשארה שלה בלי טיפול תותיר את המקום חשוף לאיומים. כדי לערוך זאת בצורה מיטבית, ניתן לעשות שימוש באמצעים מקצועיים אשר ישאבו את כל הרטיבות שהצטברו במקומות שונים של המבנה. כעת מגיע הפינוי – כשכל האזור כעת יבש, אפשר להתחיל בפעולה של פינוי ולהוציא את כל הפריטים שנמצאים במקום, על מנת לנקות אותו בצורה חפה מאביזרים. בשלב הפינוי עליכם לתת את הדעת לפתרון על פי הרגישות שלהם ולנזק אשר הוסב להם. יש פריטים אשר רגישים לרטיבות שיוסב להם נזק לא הפיך, עד כי אי אפשר לעשות כלום מלבד לזרוק אותם. מנגד, יכולים להיות פריטים שהם בעלי עמידות חזקה לרטיבות ובשלב הייבוש תצטרכו לנקות באופן תמציתי אותם ואפשר לעשות שוב שימוש בהם. יכול להתעורר הצורך לתקן את הפריטים האלו, אבל עליכם להעביר אותם לניקוי ולחיטוי כוללני, על מנת לבדוק שהרטיבות שנאגרה בהם לא הותירה בהם חיידקים. 

כעת מגיע ניקוי וחיטוי – עליכם לבצע ניקוי וחיטוי של המקום, אבל הוא אינו יסתפק רק בהדחה של מה שגלוי לעין המתבונן, כמו למשל – כתמים על הקיר, כי הטיפול הממשי עשוי להתבצע במה שנסתר מעין המתבונן. אף במצב שבו הצפת דירה מגשמים פגעה לתקופה קצרה במבנה, היא עדיין עשויה לגרום לכדי היווצרות של פטריות וחיידקים בלתי רצויים – הדבר תקף בייחוד במקור של ההצפה הייתה זרימה של מים מצינור מי הביוב, אבל גם במצב של הצפת דירה מגשמים. לסיום, תיקון ושיקום – אלו עשויים להיות פריטים אדריכליים אשר הוסב להם נזק לא הפיך בשל הרטיבות – קירות שהתנפחו, עץ שהתעוות או צינורות שהיוו את המקור להצפה. 

בכל מצב של הצפת דירה מגשמים יכולה להיגרר הסבה של כל מיני נזקים ועליכם לטפל בהם כראוי, תוך שיקום של פריטים שנפגעו או גם פירוק והחלפה מלא במצב יותר חריג. 


בברכה,
חיים שריקי - שמאי רכב ורכוש
עד מומחה בכיר לבית המשפט
054-6800905

להלן אתרי אינטרנט של חברת אומדן שמאים..

https://www.car-10.com     / https://www.car-10.co.il     https://www.haim-shamai.co.il / http://www.irgun-shamahim.org.il   /   http://www.michlala.co.il   /    https://www.ad-m.co.il/l /