כתמי רטיבות בתקרה

הלקות של כתמי רטיבות בתקרה וכן נזילת מים הם מהווים את התקלות הכי שכיחות והכי מעסיקות את שוכני הבית. טיב הביצוע של פעולות הבנייה, האיטום, האינסטלציה והשיפוץ לא תמיד יהיו באופן מקצועי וברוב המצבים איכותם תהיה ירודה. הטיב של חומרי הגלם פחותה לפעמים, כי אסי הממצא שמתקבל הוא בדמות של כתמי רטיבות בתקרה.

מהיכן מגיעה הרטיבות הזו? שתי סיבות מרכזיות יש לחדירת רטיבות בתוך הנכס שלכם, לרבות – נזילה במערכת של האינסטלציה וכן חדירה של מי גשם לתוך הנכס שלכם. ברוב המקרים מאוד מורכב לטפל בליקויים הללו ומתעורר הצורך של לזמן בעלי מקצוע – שרברב עבור מצב של תקלות במערכת של האינסטלציה ובעלי מקצוע בתחום האיטום במצב של חדירה של מי גשם. כיצד תזהו ותעשו הבחנה בין הליקויים ואימתי בעל המקצוע פשוט איננו מספיק דיו?

מה היא השיטה הכי מתאימה לזיהוי של כתמי רטיבות בתקרה?

ליקוי בחדירת רטיבות עשוי לגרום למפח נפש והוא יהווה את המקור עבור עימותים עם השכנים שלכם. מומלץ לכם כי תאמצו שיטה אשר פועלת בסינרגיה לטיפול בליקויים כאלה – קודם כל, במידה והנכם מטפלים במקור של הבעיה, עליכם לתקן בצורה מיטבית. תיקון שלא יבוצע באופן קפדני מהווה בזבוז של המשאבים היקרים של זמן וכסף. שנית כל, במקום הצורך לכדי היגררות לעימותים עם השכנים שלכם, מומלץ לכם לבצע נקיטה של השיטה הנכונה של שיתוף פעולה פורה. כיום הבעיה נמצאת אצלה וביום המחרת הבעיה עשויה להימצא בקרב הבית שלכם – המענה על הליקוי באווירה ידידותית, תוך כדי שיתוף פעולה מוצלח רק ייטיב עם כולכם. שלישית, לא מגיע קץ העולם, הדבר אומנם אינו נחמד במיוחד, אבל לחלוטין יש שיטות למענה של הליקוי. רביעית – אל תדחו למחר. בעיה של כתמי רטיבות בתקרה לא תיגנז לאף מקום וגם אם אתם חשים שיש נסיגה ברטיבות, היא תשוב לפקוד אתכם ברמה יותר גבוהה.


עונת החורף כבר מתדפקת על דלתותיכם

בוא הגשם הוא מבורך, בתנאי שהוא ייוותר אל מחוץ לנכס שלכם. כתמי רטיבות בתקרה אשר מהם נוזלת רטיבות על המפות של בשולחן ו/או על הארונות, פינת ישיבה ממש לא מקובלת. כתמי רטיבות בתקרה של הקומה שלמעלה מתחת למרפסת המרוצפת בהיקף של החלון או סתם בהיקף של קיר שהוא חיצוני, פשר הדברים היווצרותו של ליקוי איטום בתוך עליית הגג, הקיר, המרפסת או לחלופין החלון. האיטום של עליית הגג לא מצריך אתכם בנקיטת פעולה מורכבת למדי, אבל איטום של מרצפת שהינה מרוצפת או של קיר חיצוני עשוי להוות פרויקט מורכב למדי בעל עלות רבה. על מנת שתוכלו לבצע מניעה של מענה מושך כמו למשל מריחה של שכבת איטום על גבי הרצפות – אלו מהווים את המענה אשר יחזיק מעמד רק בטווח הקצר. חדירה של מים אל המפלס הנמוך, כמו למשל – מקלט, מחסן, ומרתף מהווה תקלה עוד יותר מורכבת ונדרשת היוועצות עם מהנדס מתמחה בתחום, מכיוון שהתיקון של התקלות עשוי להעלות לכם הרבה כסף, וכן להתייעץ עם שמאי רכוש במידה והרטיבות נגרמה מהשכן ותרצו לתבוע בגין הנזקים שנגרמו לכם

רטיבות נסתרת מעין המתבונן

לפעמים אתם מצויים במצה שהינו מורכב למדי, אשא לא ניתן לדעת את המקור של רטיבות מסתורית. רטיבות אשר לא ניתן לזהות את המקור שלה יכול לבוא לידי ביטוי מכל מיני גורמים והגורם המרכזי הינו זיהוי ספציפי של האזור של הנזילה. למען זה עליכם לשכור את שירותיו של מומחה בעל ציוד ייעודי של איתור נזילות לדוגמא: צילום תרמי ואמצעים ייעודיים, לרבות – קודם כל,  מצלמה אשר תחובר לסיב אופטי, אותו אפשר להשחיל בתקרה בצנרת דלוחין תוך אבחנה בצורה עמוקה איפה קיימים ריכוזים של נזילה, אלא שאמצעים אלו רבי ממדים שעוזרים לזהות באופן ברור מה הוא המקור של הרטיבות הנסתרת מעיני המתבונן. שנית כל מצלמה תרמית אשר תעניק תמונה תרמית, תמונת חום שתבוא לידי ביטוי בקרניים אינפרה אדומות. תמונה זו תזהה איפה יש ריכוז חשוד של קור או של חום, ריכוזים אשר יעידו על מקום אפשרי  של נזילת מים.  

רוצים להתייעץ עם השמאי חיים שריקי - בעל ניסיון ומוניטין של כ 45 שנה


בברכה,
חיים שריקי - שמאי רכב ורכוש
עד מומחה בכיר לבית המשפט
054-6800905

להלן אתרי אינטרנט של חברת אומדן שמאים..

https://www.car-10.com     / https://www.car-10.co.il     https://www.haim-shamai.co.il / http://www.irgun-shamahim.org.il   /   http://www.michlala.co.il   /   http://www.ad-m.co.il /