למה שמאי רכוש מפרסם תוכן בחינם?

בעיצומה של שנה זו, מודה אני לבורא עולם שנתן לי כוח יוזמה ותעוזה לכתוב עשרות מאמרים לעיתונות, מגזינים, עיתונים מקומיים, לרבות מאות עדכונים אשר מופצים בעמודי האינטרנט ובדפי הפייסבוק וזאת המטרה להעשיר את ידיעותיכם למימוש זכויות מול צדי ג' בפרט, וחברות ביטוח בכלל.

נזכיר כי במהלך שנה זו ניתנו פסק דין בבתי המשפט אשר עשו גלים ברשתות, לדוגמא: 

חפשו בגוגל את המילים "מה מכסה ביטוח דירה גשם שיורד או שעולה?

מה גם ששודרו 3 כתבות בחדשות בערוץ 10 שיזמתי בכדי להאיר את עינכם, וכן עשרות פסקי דין אשר ניתנו בבתי המשפט בישראל לרווחת האזרח הקטן והתמים אשר לא היה לו כל מושג איך להתמודד בתביעת נזיקין, לרבות נזקים שנגרמו מהשכנים מלמעלה אשר היה להם פיצוץ מים בדירה ובעקבות כך דירתנו הוצפה ורכושנו ניזוק..

כמו כן היו לנו השנה מקרים רבים בהם טיפלנו והפקנו חוות דעת של נזילות, הצפות ופגיעות ברכוש שאנשים רבים רכשו במיטב כספם ואלו ירדו לטמיון.

לו פעם אני מקבל טלפונים ממאגר הקוראים אשר מחזקים את ידי, מפרגנים על הדרך, שואלים שאלות בנוגע לנזקים שנגרמו להם או שחב' הביטוח סירבה לפצותם.

לרוב, כשאנשים פוגשים אותי ברחוב ו/או בסופר שואלים אותי מאיפה לשמאי רכוש יש זמן לכתוב כל כך הרבה? מה יוצא לך מהכתיבה הזו?

והתשובה הכנה היא: מעצם העובדה כי המאמרים והכתבות שאני כותב עוזרות לכם לממש את זכויותיכם אז אני מסופק משום שאני רואה את עצמי כשליח אשר עושה ככל שביכולתו לעזור לאותם אנשים תמימים ממש בחינם.

בסופו של יום אותו אזרח מתייאש ומוותר משום שאין לו את הזמן והכוחות להילחם מול אותם גורמים אשר התישו אותו בדרישתם לקבל עוד טפסים והצהרות.

למותר לציין כי מעטים מהאזרחים התמימים חסרי סבלנות מול נציגי חברת הביטוח.. ופועלים בתקיפות לקבל את המגיע להם תוך שהם פונים לערכאות משפטיות אשר מקשות במקצת על חייו.מכאן נבהיר כי בתביעות קטנות אינכם יכולים להיות מיוצגים על ידי עורך דין, וגם הצד השני יצטרך להופיע בעצמו ללא מייצג חיצוני בשכר.

 שימו לב חברים..

טרם הדיון בבית המשפט מחובתו של השופט לשאול את הצדדים אם ניסו להסדיר את המחלוקת בדרך של הידברות כמו כן מציע השופט מהצדדים לצאת מהאולם ולנסות להגיע לפשרה טרם דיון בעניינם.

עד כאן הכל טוב ויפה, תביעות הללו נוהלו בתקינותן עד לפני מספר שנים זאת וכאשר חברות הביטוח למדו את הפטנט ומינו מומחים ו/או סטודנטים מצטיינים למשפטים אשר ייצגו אותם בתביעות קטנות.

מכאן נדגיש כי ברוב הדיונים בבית המשפט לתביעות קטנות כאשר מופיע אותו מייצג מנוסה של חברת הביטוח מול האזרח התמים,התביעות ברובם נדחות בשל העובדה כי למרבית האזרחים התובעים את זכויותיהם מול חברות הביטוח אין את הניסיון להופיע ולהתגונן בבית המשפט. לרבות העובדה כי אותו אזרח שמופיע פעם ראשונה בחייו בבית המשפט, תוך איבוד ביטחונו העצמי המהווה בדרך כלל לשתיקה והתכנסות אשר מהווים יתרון משמעותי לאותו מייצג מחברת הביטוח לעשות ככל שביכולתו לדחות את התביעה על הסף.

בעניין זה, עשיתי תחקיר מקיף ונידבתי חומרים לחדשות ערוץ 10 , אשר זו האחרונה העלתה לשידור כתבה קשה מול אותם מייצגים של חברות הביטוח, כאשר בסופו של יום גרמתי לטלטלה במערכת המשפטית, ונכון להיום ישנם הרבה שופטים אשר מקפידים ליישום חוק תביעות קטנות.

לכתבה בנושא חפשו בגוגל "מייצגים חיים שריקי".

מה קרה לאחר הכתבה בבתי המשפט לתביעות קטנות?

לצערי, ישנם שופטים אשר הזיכרון שלהם חלש מאוד ואותם מייצגים מצליחים להשתחל בייצוג חברות הביטוח בבתי המשפט לתביעות קטנות מול אותו אזרח הקטן והתמים.

ולכן במסגרת תפקידי כשמאי מומחה לבית המשפט המשכתי להופיע בבתי  המשפט לתביעות קטנות ברחבי הארץ למתן עדותי כמומחה, תוך חיפוש את אותם מייצגים אשר מכירים אותי היטב.והינה באחד הדיונים בבית המשפט, הופיע אותו מייצג מטעם חברת הביטוח, וכשראה אותי יצא מייד מאולם בית המשפט והודיע לחבריו.. שכן אין ולא היה טעם שאותו מייצג יכנס לאולם לאור העובדה כי נוכחותו באולם הייתה נפסלת, והשופט היה מחוייב לתת פסק דין לטובת האזרח הקטן מהסיבה של "העדר התייצבות".

העובדה כי אותם מייצגים כנראה ולא נרתעו מהשידור  משום שאלו האחרונים שאני מכנה אותם "שכירי חרב" לא מזיז להם, ושמים קצוץ על מערכת המשפטית בישראל תוך בילוי רוב זמנם בבתי המשפט במטרה להביא לחוסר איזון מוחלט בניהול ההליך המשפטי.

מכאן, מוצא אני את החובה להגיד בפה מלא כי עמדו על זכויותיכם ותשאלו את אותו מייצג חברת ביטוח האם הוא עובד חברה? האם הוא מקבל שכר עבור עדותו בבית המשפט לתביעות קטנות? הקפידו שתשובותיו ל המייצג ירשמו בפרוטוקול בית המשפט.


תוכן המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו בביצוע ו/או מפעולה כלשהי.